RSS

Make your online poster

09 Mei

http://www.Glogster.comGlogster

Met deze tool kun je online je eigen poster maken. Normaal pak je een groot vel, plak je hier plaatjes op uit een tijdschrift, komen er ook nog wat andere leuke/interessante/grappige dingen op te staan, maak je het mooi af met stiften en kleurpotloodjes en hang je hem op aan de muur of voor het raam.

Nu kun je hier dus online mee aan de slag. Het voordeel is dat je allerlei plaatjes, filmpjes, sites op je poster kan zetten. Je beschikt op het internet over meer plaatjes natuurlijk, dan wanneer je maar een paar tijdschriften tot je beschikking hebt. Ook kan je een plaatje linken aan een bepaald filmpje of een bepaalde site. Je kunt nu dus een mooie grens maken tussen: wat komt nu precies op je poster en wat kun je er als extra informatie bij doen? Zo kunnen kinderen bijvoorbeeld leren wat hoofdzaken zijn en wat bijzaken. Vanaf groep 4 of 5 zou ik deze tool inzetten. Groep 4 zal hier denk ik nog wel wat hulp bij nodig hebben, of je kunt het ze uit laten proberen in groepjes. Lijkt me erg leuk om te zien hoe ze hiermee aan de slag gaan!

Het maken van een glog poster is niet moeilijk, maar ik moet eerlijk zeggen dat hij bij mij af en toe wat vreemd deed. Vaak gaf hij aan dat hij de poster niet op kon slaan, terwijl ik dit ook niet eens wilde op dat moment. Gelukkig behoudt hij je poster wel als je per ongeluk op het “terug pijltje” klikt, dit heb ik zelf ondervonden!

Heb je de tool nou uitgeprobeerd, laat dan even weten hoe het was! Ik loop nu stage in groep 1/2, maar ben erg benieuwd hoe deze tool uitpakt in hogere groepen!

Hier een voorbeeld van een poster (ook het WWF gebruikt Glogster):
poster

 
 

Geef een reactie

 
