RSS

Introductie blog op de Wiek

21 Mei


Dinsdagochtend 22 mei 2012

De Wiek online!.

Deze blog schrijf ik voor de kinderen van groep 8 van Montessorischool de Wiek.

Voor de komende 6 weken (start is vanmiddag) zoek ik 3 of 4 vrijwilligers die mij willen helpen.
Waarmee vraag je je misschien af?

Ik loop stage op de Wiek. Niet om les te geven, nee… ik ben hier om een onderzoek te doen.
De Wiek zou het fijn vinden als ik ga bekijken of ik de kleuters iets meer kan laten werken met de computer. Zodat ze daar al best wel goed in worden! Ook gaf de school aan dat het wel heel gaaf zou zijn als ik aan heel veel andere mensen zou kunnen laten zien wat er gedaan wordt op de Wiek!

Wat is nu mijn idee?
Mijn idee is het volgende: ik wil graag een blog starten met de kleuters.
Zoiets als dit eigenlijk, maar dan wel op een andere site. Ik kan dat niet alleen met de kleuters, daar heb ik eigenlijk wel wat hulp bij nodig. Ik vroeg me af of er in deze klas een paar kinderen zijn die mij zouden willen helpen?


We zullen vanaf vanmiddag iedere dinsdag (behalve 29 mei, daar komt een andere datum voor in de plaats) een uurtje samenkomen. We beginnen met het maken van een blog op een bepaalde site. Ook zal ik jullie uitleggen wat de kleuters moeten gaan leren in deze 6 weken. Iedere week zal er een nieuw bericht bijkomen en we zullen ook andere “tools” gebruiken. We kunnen een online poster maken, een strip, een grote mindmap, etc.

Een blog kan iedereen lezen. Wij maken hem, maar iedereen over de hele wereld zou hem kunnen bekijken. Dat is natuurlijk ook wel de bedoeling, maar we moeten dan ook goed bespreken wat we er precies op zetten. Juffrouw Sandra en meneer Gé zullen ook met ons meekijken. Dan weten we gelijk of we het ook goed doen!😉

Als je nog vragen hebt kun je ze altijd stellen! Is er al iemand die graag mee zou willen helpen?
We gaan er samen iets moois van maken, dat weet ik zeker!


Mr. right kan nog iets meer vertellen over bloggen;

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op 21 mei 2012 in Minor KLM

 

Geef een reactie

 
