RSS

Google Goggles

30 Mei

Ik loop door de stad en ik zie een apart gebouw. Verdorie… geen idee hoe het gebouw heet, of waar het voor dient. Mijn laptop niet bij de hand en al had ik het bij de hand… ik weet helemaal niks over dit gebouw. Hoe kan ik er dan informatie over krijgen? Google goggles!

Hoe vaak wil je informatie verkrijgen over bepaalde gebouwen, uitspraken die je tegenkomt, afbeeldingen? Hoe vaak sta je in het buitenland uit te vogelen wat iets betekent op de menukaart?
Hoe vaak zou je meer willen weten over monumenten, kunst, bepaalde logo’s of andere producten?

Google goggles geeft het ook al aan. Het werkt goed met: boeken/dvd’s, monumenten, logo’s, contactgegevens, kunst, bedrijven, producten, streepjescodes en tekst.
Helaas werkt het wat minder met: dieren, meubelen en kleding.
Zelf al ondervonden helaas. Ik zag een mooie tas, maar hij kon me helaas niets over die tas vertellen..
Gelukkig wordt deze app hierdoor niet nutteloos!

Deze app kun je downloaden op je telefoon. Aangezien je toch vaak je telefoon op zak hebt is dit het meest handige. Zodra je iets ziet waar je informatie over zou willen hebben open je de app en maak je een foto. De app scant dan de foto en geeft je hier de informatie over die hij kan vinden.



Google goggles is echt goed in te zetten in de klas, zeg groep 6/7/8. Kinderen weten al vroeg hoe een mobieltje werkt. Laat staan deze app. Zodra kinderen iets tegen komen waar ze wat meer over willen weten hebben ze de informatie zo bij de hand. Je hoeft niet steeds als een gek te zoeken op het internet. Ook op een schoolreisje of iets dergelijks kunnen kinderen veel sneller informatie vinden. Je zou er bijna een speurtocht van kunnen maken.

Maar buiten dat het goed in te zetten is in de klas, is het ook privé heel handig!

 
2 reacties

Geplaatst door op 30 mei 2012 in Tools van de minor KLM

 

2 Reacties op “Google Goggles

  1. rachelledejong

    30 mei 2012 at 21:04

    Goede beschrijving Loes! Niet gebruikt in de dierentuin?;-)

     
  2. loesvanboxtel

    31 mei 2012 at 11:12

    google goggles werkt niet zo goed op dieren, dus helaas! Maar er waren genoeg bordjes om informatie op te lezen dus alles kwam goed!

     

Geef een reactie

 
