RSS

Zin om te bloggen!

30 Mei

Tsjee, wat een weekend! Buiten dat het een heel gezellig weekend was is het niet echt nuttige informatie om te delen..
Tot aan vandaag. Ik zat net in de bus terug van mijn stage en ik kreeg helemaal zin om te bloggen. Ik zal jullie uitleggen waarom!


Schoolreisjes zijn leuk!
Gisteren ben ik met mijn stageklas op schoolreis geweest. Een bezoekje gebracht aan Diergaarde Blijdorp. Ik was hier zelf ook nog nooit geweest, dus samen met mijn tien kindjes en een medebegeleidster hebben we onze ogen uitgekeken! Wat een gave dierentuin! De kinderen van de blog had ik gevraagd om goed te onthouden welk dier ze het gaafst vonden. Daar zijn we vandaag dan maar mee aan de slag gegaan.

Werken aan de blog met glogster
Jaja, de kleuters hebben vandaag hun eerste blogberichtje online gezet op de site. inloggen, de muis bedienen, af en toe een vraag die langs komt, maar vooral ook veel lachende gezichten! Groep acht had de glogster al met de achtergrond klaargezet, want het werkuur kon helaas niet op hetzelfde moment. Ik ben dus zelf aan de slag gegaan met mijn vier kleuters. Ze wisten in ieder geval wat ze wilden, dat was zeker! Een klein berichtje met een complete glogster over Diergaarde Blijdorp en hun favoriete dieren. Plaatjes zoeken, zinnen typen, sites zoeken, foto’s verplaatsen/groter en kleiner maken, etc. Met een beetje hulp komen ze al een heel eind!

De blog komt nu met een QR code in de nieuwsbrief te staan van mijn stageschool. Ook staat de gewone link erbij natuurlijk voor de mensen zonder smartphones. De kleuters boeken ook echt al snel vooruitgang. De antwoorden op de vragen van vorige week wisten ze nog, de muis wordt druk gebruikt en het typen gaat helemaal niet zo langzaam! Zelf het gewone toetsenbord wordt goed gebruikt!

Gaan we morgen weer bloggen?
Dat was de vraag die ik kreeg aan het einde van ons werkuurtje. “Gaan we morgen weer bloggen?” Dat wekt een lach op mijn gezicht en de zin om erover te bloggen!

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op 30 mei 2012 in Minor KLM

 

Geef een reactie

 
