RSS

Wallwisher

16 Jun

Een online prikbord waarbij je korte texten kan typen, foto’s/audio/filmpjes en hyperlinks kan plaatsen. Het is een simpel concept en ook erg makkelijk te hanteren. Je kan er voor kiezen om hem openbaar te plaatsen of hem voor jezelf te houden. Wanneer je hem openbaar zet kan iedereen hier op reageren, je kunt er wel voor kiezen om eerst een mail te krijgen met het berichtje, zodat jij eerst kunt kijken of je dit bericht wel op je wallwisher wilt hebben.


Informatie over Wallwisher
Herman van Schie vertelt op zijn blogspot ook over Wallwisher. Ik had het zelf niet beter kunnen uitleggen dus vandaar een verwijzing naar zijn post over wallwisher.

Natuurlijk zijn er nog wel een aantal sites met hetzelfde soort idee als Wallwisher. Je moet dan ook echt zelf kijken wat jij handig vindt om te gebruiken.
Ik ga Wallwisher nu eerst zelf uitproberen als presentatiemiddel. Eens kijken of dit mij bevalt, zodat ik het misschien vaker kan gebruiken. Ik ben er al mee bezig en tot nu toe bevalt Wallwisher me prima. Geen toeters en bellen er omheen, gewoon genoeg!

Gebruik op de basisschool
Wallwisher kun je, naar mijn mening, goed inzetten op de basisschool. Als leerkracht kun je je email invoeren en je kunt er zo mee aan de slag. Je kunt hem bijvoorbeeld leeg laten en samen met de klas vullen met allerlei sites/plaatjes etc. Of juist als soort brainstorm vorm. Iedereen die een idee heeft klikt op de Wallwisher en plaatst een text. De text mag wel maar maximaal 160 characters bevatten. Kinderen moeten dus ook nog eens bekijken hoe ze kort en bondig kunnen beschrijven wat ze bedoelen!
Vanaf een groep 3 of 4 kun je dit al inzetten. Zo kun je namelijk met groep 3 de woordjes die ze leren al met kleine “stickies” op je Wallwisher plaatsen. ‘Eens kijken of ze alle lettertjes nog kennen!’
Door het schrijven over Wallwisher wordt ik zelfs nog een stukje enthousiaster! Benieuwd of ik dat na mijn presentatie ook nog ben ;)!

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op 16 juni 2012 in Tools van de minor KLM

 

Geef een reactie

 
