RSS

Minor KLM de onderneming

17 Sep

Goedenavond allemaal!
Zit ik dan, achter mijn laptop..
School is weer een paar weken op gang. De opdrachten die gemaakt moeten worden in het laatste jaar worden beetje bij beetje uitgelegd en de zelfstudie is in geen jaren zo hoog geweest! Ik sta van mezelf te kijken om eerlijk te zijn!

Helaas ook net een mail gestuurd, dat vanwege allerlei andere bezigheden het me niet verstandig lijkt om minor KLM de onderneming mee voort te zetten. Minor kind, leren en media. De minor die mij aan het bloggen zette. De minor die mij aan het twitteren heeft gekregen en de minor die mij dus tot op heden nog steeds aanzet om te bloggen en om mijn twitteraccount niet te wissen.

Hoewel de onderneming voor mij dus niet meer doorgaat, blijft minor KLM me wel achtervolgen. Op een goede manier natuurlijk! Niet alleen door de blog en door twitter. Ik ga veel meer kijken naar de praktijk. In mijn huidige stageklas gebruiken we, mijn mentor en ik, bijvoorbeeld het digibord heel bewust. Ik stel me steeds de vraag; Zou het digibord echt een aanvulling zijn op mijn les? Zoja, hoe ga ik dit dan inzetten, zodat mijn les nog beter ondersteund wordt en dus beter over komt?
Ook al doe ik niet mee aan de onderneming, de minor was een ervaring die mij weer rijker heeft gemaakt.

Dus…… hoe nu dan verder?
Bloggen vind ik nog steeds erg leuk, dus ik ben van plan om op de blog meer te gaan delen over het laatste jaar van de Pabo. Zo nu en dan zal ik de vragen die ik mezelf stel op de blog zetten… Het onderwerp zal dus behoorlijk kunnen verschillen, van opdrachten tot aan losstaande onderwerpen. Elke week krijgen wij ook vanuit onze tutoruren wat leervragen mee. Het zal vast voor komen dat ik een leervraag vanuit deze uren op de blog zet. Kortom; een waterval aan gedachten over van alles en nog wat, maar wel onderwijs gerelateerd!

Wat vroeg ik me deze week dan af?
Ik ga dieper zoeken naar de verschillende manieren waarop talenten kunnen worden ontdekt bij kinderen. Waarom is het zo belangrijk om talenten te ontdekken en deze te benutten? Ik ben er wel een voorstander van, maar waarom dan eigenlijk? Zegt dat weer iets over mij en mijn authenticiteit? Welke waarde ligt hier bij mij dan onder?
Een vraag die me bezig houdt en waar ik echt graag antwoorden op wil vinden!

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op 17 september 2012 in Minor KLM

 

Geef een reactie

 
